FANDOM

Della

Della Duck

Della Duck

____________________________________________________

Della Duck er født i Andeby ca. 1920. Men flyttet, sammen med Lillegull McDuck (moren), Didrik Duck (faren) og Donald Duck (broren) til Gåseby etter at de ble avvist av Skrue McDuck (onkelen). I Gåseby ble Didrik journalist i Gåseby Tidene (GT), Lillegull ble hjemme og Della og Donald begynte på Gåseby barneskole sammen med fetteren, Anton Duck. Ca. 1930 traff Della Andreas og de giftet seg og fikk sønnene Ole, Dole og Doffen Duck. De var noe rakkerunger. De la en kinaputt underfarens stol, mens han satt i den, så han måtte på sykhuset. Da måtte Della ta seg av trillingene alene, noe som hun ikke klarte alene. Derfor sendte hun guttene til broren, Donald, men hun selv reiste til Gåseby, til Didrik og Lillegull. Da Andreas var ferdig på sykehuset, skulle Donald og gutten hente ham, men han hadde blitt skrevet ut dagen før. Da hadde han reist til Gåseby, til Della. Da hadde de reist videre med fly fra Gåseby til en annen plass i verden. Didrik og Lillegull visste ikke hvor de hadde reist, så Donald måtte passe på dem. Han fikk dem inn i hakkespettene, noe de intereserte seg for og oppførselen deres ble bedre.